Project omschrijving

Uiteraard hoort bij een concept ook een huisstijl. Als je concept het schilderij is dan is je huisstijl de lijst die eromheen zit. De huisstijl, of Corporate Identity, is jouw stijl. De stijl die (daar komt ie weer:) helemaal aansluit bij jouw verhaal. Alle uitingen en middelen van je bedrijf worden uitgevoerd in deze stijl. Dit zorgt voor herkenbaarheid en duidelijkheid. De belangrijkste elementen van je huisstijl zijn je logo (beeld- of woordmerk ), je typografie (lettertype of font) en je huisstijlkleuren.

De richtlijnen hiervan leggen we vast in een huisstijlhandboek , of Brand Identity Guide. Dat kan heel uitgebreid in boekvorm maar meestal zijn enkele pagina’s al genoeg. Hierin staan de regels voor het gebruik van je huisstijl. Alle uitingen van je bedrijf dienen hieraan getoetst te worden zodat alles wat er naar buiten gaat dezelfde uitstraling heeft. Afgezien van bovenstaande elementen staat er bijvoorbeeld ook de stijl van je fotografie in, de stijl van je illustraties en de opmaak van bijvoorbeeld huisstijldocumenten.

Huisstijldocumenten
Dat zijn je basisbenodigdheden zoals, visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Aanvullend vallen hier ook onder: brochures, magazines, advertenties, jaarverslagen, flyers, stickers, posters, verpakkingen, koffiebekers, nieuwsbrieven etcetera. Zowel gedrukt als digitaal.